ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسكوني نهضت ملي مسكن آغاز شد

تامين زمين ۴ ميليون واحد مسكوني را تا پايان سال مشخص كنند.

ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسكوني

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسكوني طرح نهضت ملي مسكن در سطح كشور شروع شده است.

وزير راه و شهرسازي گفت : دولت و مجلس هر دو دغدغه ساخت مسكن براي اقشار محروم را دارند كه بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده بنا داريم در طول ۴ سال ۴ ميليون مسكن ساخته و تحويل شود.

وي افزود : در جلسه 25 آبان 1400 گزارش هاي مفصلي از برنامه ريزي هاي انجام شده در اين زمينه ارائه گرديد كه براي تحقق اين امر چه تصميم هايي گرفته شد تا ساخت دو ميليون واحد مسكوني را شروع كنيم

وزير راه و شهرسازي گفت : در فاز اول ساخت دو ميليون مسكن را شروع كرديم و سهم استان ها و شهرستان ها نيز جزء به جزء به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است .

وزير راه و شهرسازي به تفاهم نامه امروز وزارت راه و شهرسازي با بنياد مستضعفان اشاره كرد و گفت : بر اساس تفاهم نامه اي كه با بنياد مستضعفان به امضا رسيد ۹۰۰ هكتار از زمين هاي اين بنياد در كل كشور به طور رايگان در اختيار طرح نهضت ملي مسكن قرار مي گيرد.

بايد و نبايدهاي ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسكوني

وي همچنين درباره مصوبات امروز در جلسه شوراي عالي مسكن گفت : پيشنهاد ثبت نام همه مجردهايي كه در سن ازدواج هستند مطرح شد كه به تصويب رسيد. پيش از اين ثبت نام خانم هاي مجرد با ۳۵ سال سن و مردان مجرد با ۴۵ سال سن اعلام شده بود البته شرط آن اين است كه در زمان تحويل واحد مسكوني مدارك لازم ازدواج را تحويل دهند.

وزير راه و شهرسازي گفت : تشكيل صندوق ملي مسكن نيز در اين قانون ديده شده كه در حال شكل گيري است و منابع آن نيز از درآمدهاي وزارت راه و شهرسازي و منابع مسكن مهر و بازگشت اقساط مسكن مهر خواهد بود تا بتوانيم به دهك هاي پايين متقاضي مسكن يارانه پرداخت كنيم در اين زمينه نيز بايد با سازمان برنامه و بودجه مبلغ پرداخت يارانه نهايي شود.

قاسمي گفت : مذاكرات ما با برخي كشورها كه هنوز ادامه دارد اين است كه تكنولوژي صنعتي سازي جديد وارد كشور شود.

وي افزود : پيش بيني لازم براي اينكه همه كارگران، مهندسين، تكنسين ها و مصالح مورد نياز در ساخت مسكن در اين طرح ايراني باشند در نظر گرفته شده است بر اين اساس حوزه ساخت مسكن نبايد نگران باشد كه ما دنبال كارگر خارجي و مواد و مصالح خارجي هستيم.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «تكليف نام نويسي مردان مجرد در نهضت ملي مسكن مشخص شد» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.