بيشترين مستاجران تهران در كدام مناطق است؟

مالكان مناطق ۱، ۲ و ۵ تهران، پذيراي بيشترين مستاجران هستند

بيشترين مستاجران تهران

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، بيشترين مستاجران تهران در سعادت‌آباد و پونك است و اين دو محله مجموعا بيش از ۱۰ درصد مستاجران تهران را در خود جا داده‌اند.

اين گزارش كه به بررسي وضعيت خريد و فروش و رهن و اجاره املاك مسكوني، اداري، تجاري، باغ و زمين در تمام استان‌هاي ايران پرداخته، اطلاعات خوبي براي سرمايه‌گذاران، متخصصان، خريداران و مستاجران حوزه املاك دارد.

مالكان مناطق ۱، ۲ و ۵ پايتخت، پذيراي بيشترين مستاجران تهران هستند و بيشترين تعداد آگهي‌هاي رهن و اجاره تهران، براي اين مناطق به ثبت رسيده است. بيش از ۵۵ درصد آگهي‌هاي مندرج در سايت هاي ملكي رهن و اجاره مسكوني، متعلق به اين مناطق است. بعد از آن مناطق ۳، ۱۰، ۱۳ و ۲۲ بيشترين ظرفيت پذيرش مستاجران را دارند.

طبق آمارهاي ارائه شده در اين گزارش، تنها ۴۰ درصد از خانه‌هاي تهران را مي توان با بودجه ۱۰۰ تا ۴۰۰ ميليون توماني رهن كرد و رهن كامل نيمي از خانه‌هاي تهران بيش از اين مقدار است.

منطقه ۱ تهران با متوسط قيمت هشت ميليون و ۴۰۰ هزار تومن به ازاي هر متر مربع، گران‌ترين منطقه تهران براي رهن خانه است. يعني براي رهن يك خانه ۱۰۰ متري در اين منطقه به طور متوسط بايد ۸۴۰ ميليون تومان پرداخت كرد و متوسط رهن كامل يك خانه ۱۰۰ متري در مناطق ۱۵ تا ۲۰، ۲۴۰ ميليون تومان است.

مناطق ۹ و ۲۰ بيشترين افزايش و مناطق ۱۷ و ۱۲ كمترين‌ افزايش اجاره بها را داشته‌اند؛ در اين گزارش آمده است كه مناطق ۹ و ۲۰ افزايش بيش از ۱۰۰ درصدي اجاره بها را تجربه كرده‌اند، درحالي‌كه مناطق ۱۷ و ۱۲ به ترتيب با ۳۷ و ۳۹ درصد رشد، شاهد كمترين افزايش اجاره بها در تهران بوده‌اند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «كاهش 20 درصدي فايل هاي فروش آپارتمان» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.