شرايط بازپرداخت وام نهضت ملي مسكن چگونه است؟

بنا داريم در نهضت ملي مسكن از تجربه خوب مسكن مهر كه مزيت‌هاي خوبي نيز داشته است استفاده كنيم، معايب آن را نيز در نظر بگيريم و بتوانيم روند بهتري را شكل دهيم.

شرايط بازپرداخت وام

به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به نقل از وزير راه و شهرسازي، ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر نيمه تمام است و شرايط بازپرداخت وام نهضت ملي مسكن پلكاني مي‌شود.

رستم قاسمي يادآور شد: در قانون جهش توليد مسكن فرصت بسيار خوبي در اختيار كساني كه صاحب مسكن نيستند، قرار گرفته است.

وي ادامه داد: در نهضت ملي مسكن ما زمين را واگذار مي‌كنيم و زمين براي همه متقاضيان پيش‌بيني شده است. تا امروز كه ثبت‌نام براي حدود 500 شهر در سامانه آغاز شده است، نزديك به  900 هزار نفر ثبت‌نام  كرده‌اند.

وزير راه و شهرسازي گفت:‌ عمليات احداث  160 هزار واحد مسكوني در قالب نهضت ملي مسكن در حال شروع شدن است و بعضا شروع نيز شده است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه به ابلاغ سهم بانك‌ها در پرداخت تسهيلات مسكن اشاره كرد و گفت: هفته پيش در شوراي پول و اعتبار و در يك جلسه طولاني، اعطاي 360 هزار ميليارد تومان تسهيلات مسكن در سال 1400 مصوب و به بانك‌هاي كشور ابلاغ شد. اين قانون دائمي است و در سال‌هاي بعد ميزان تسهيلات متناسب با تورم افزايش خواهد يافت.

قاسمي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده براي ثبت‌نام مجردها در نهضت ملي مسكن گفت: بر اساس قانون فعلي كه اكنون مبناي كار است، خانم‌هاي مجرد بالاي 35 و زنان مجرد سرپرست خانواده مي‌توانند براي دريافت واحدهاي مسكوني ثبت نام كنند.

وزير راه و شهرسازي در انتها به مساله قير رايگاه اشاره كرد و گفت: قير رايگان قرار است بر اساس قانون در اختيار قرار بگيرد و جلسات متعددي براي تحقق اين مساله برگزار شده و دوستان در وزارت نفت نيز در حال همكاري هستند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «ثبت نام مردان مجرد در طرح جهش توليد مسكن» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.