نگاهي به قيمت اجاره خانه در محله هاي لوكس تهران

بازار اجاره مسكن در همه مناطق اعم از لوكس و مصرفي، متاثر از شرايط فصلي دچار ركود است و معدود فايل‌‌‌هاي اجاره موجود در محله‌‌‌هاي مختلف، با اقبال چنداني از سوي متقاضيان اجاره همراه نيست.

فايل‌‌‌ هاي اجاره

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، با اين وجود موجران در منطقه يك در اعلام قيمت پيشنهادي خود در قالب «رهن و اجاره» اغلب ارقامي بالاتر از ميانگين ارزش اجاري املاك مشابه اعلام مي‌كنند.

گفته مي‌شود انگيزه موجران منطقه يك از اعلام رهن و اجاره پيشنهادي بالاتر از محدوده مورد انتظار اين است كه سطح قيمت اجاره‌‌‌بها را به هر شكل ممكن بالا نگه دارند و با وجود اينكه قرار است املاك خود را در نيمه دوم سال اجاره دهند، اما از سطح قيمت‌ها در نيمه اول سال تبعيت كنند و حتي در اعلام قيمت پيشنهادي، افزايشي نسبت به تابستان را در نظر گرفته‌‌‌اند.

اين در حالي است كه در عرف بازار اجاره، قيمت‌ها در پاييز و زمستان نه تنها نسبت به تابستان افزايش پيدا نمي‌‌‌كند، ‌‌‌ بلكه حتي ممكن است قدري كاهش در اجاره‌‌‌بهاي پيشنهادي با توجه به كاهش تقاضاي جابه‌‌‌جايي در نيمه دوم سال، نسبت به نيمه اول سال اعمال شود.

فايل‌‌‌ هاي اجاره

اما آنچه در فايل‌‌‌هاي موجود منطقه يك به عنوان گران‌‌‌ترين منطقه بازار مسكن چه در بخش اجاره و چه خريد مشخص است، اين است كه اجاره‌‌‌بهاي پيشنهادي بسياري از فايل‌‌‌هاي موجود از ميانگين ارزش اجاري املاك در قراردادهاي تابستان بيشتر است.

به عنوان مثال ارزش اجاره آپارتمان‌‌‌هاي محله قيطريه پس از تبديل مبلغ وديعه به اجاره ماهانه از طريق فرمول «هر يك ميليون تومان وديعه معادل 30 هزار تومان اجاره» در حال حاضر حدود 9 ميليون تومان است. اين در حالي است كه در فايل‌‌‌هاي موجود، آپارتمان بدون امكانات جانبي لوكس واقع در يك ساختمان دو واحدي 23 سال ساخت در ميدان كتابي قيطريه به صورت رهن كامل به مبلغ يك ميليارد و 900 ميليون تومان عرضه شده است كه پس از تبديل مبلغ وديعه به اجاره مشخص مي‌شود اجاره اين واحد ماهانه 12 ميليون تومان اعلام شده است.

در مورد ساير محله‌‌‌ها نظير نياوران، ولنجك و … نيز اين نوع اعلام قيمت صادق است و در بسياري از فايل‌‌‌هاي موجود بازار اجاره آبان ماه، قيمت‌هاي اعلامي بالا به نظر مي‌‌‌رسد. به گفته واسطه‌‌‌هاي ملكي فعال در بازار اجاره، اغلب واحدهاي مذكور خالي است و مالك نيز عجله‌‌‌اي براي اجاره آنها ندارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «آورده اوليه طرح جهش مسكن چقدر است؟» را در مجله  ملكي دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.