پلمپ دفاتر املاك در صورت دريافت بيعانه

رئيس اتحاديه مشاوران املاك: استفاده از كارتخوان واحد صنفي و اخذ بيعانه از جمله تخلف‌هايي است كه اتحاديه نسبت به آنها حساس است.

پلمپ دفاتر املاك

به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به نقل از مصطفي‌قلي خسروي، عدم رؤيت اصل سند و مدارك هويتي متعاملين، عدم اخذ كد رهگيري، دريافت مبلغ اضافه براي كد رهگيري، تنظيم قرارداد صوري، اضافه دريافت، تنظيم قرارداد براي ملكي كه سندش در بازداشت است، استفاده از كارتخوان واحد صنفي و اخذ بيعانه تخلف بوده و پلمپ دفاتر املاك را پيش رو دارد.

وي اظهار كرد: نيروي انتظامي در برخورد با بنگاه‌هاي املاك متخلف همكاري مناسبي با اتحاديه مشاوران املاك دارد.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اين‌كه “در هر منطقه از شهر تهران 8 تا 10 بازرس براي نظارت بر عملكرد بنگاه‌هاي املاك داريم”،‌ افزود: طي هفته آخر مهرماه 693 واحد صنفي در شهر تهران اخطار دريافت كرده‌اند كه نيروي انتظامي با آنها برخورد كرده است.

خسروي گفت: برخي نمايندگان مجلس خواستار ساماندهي اتحاديه املاك شده‌اند كه ما نيز در زمينه ساماندهي و اصلاح، مشكلي نداريم. خودپالايشي منجر به پيشرفت مي‌شود كه از آن استقبال مي‌كنيم، بنابراين از نمايندگان محترم دعوت مي‌كنم به اتحاديه تشريف بياورند تا اگر قرار است براي صنف مشاوران املاك، قوانين و مقرراتي را تنظيم كنند حرف ما را هم بشنوند و از نظرات كارشناسان و دلسوزان صنف استفاده كنند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «اضافه شدن چهار شهر ديگر لرستان به طرح جهش مسكن» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.