۸۰ درصد تهراني ها نمي توانند خانه بخرند

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: كارخانه توليد مسكن تهران براي طيف محدودي از افراد جامعه، مسكن توليد مي كند و بيش از ۸۰ درصد جمعيت ساكن در استان تهران امكان خريد مسكن ندارند.

خريد خانه در شهشهان اصفهان
به گزارش «مجله ملكي دلتا»، عبدالرضا گلپايگاني بيان كرد: در شهر تهران برخي از ساختمان‌ها، سازه ناپايداري دارند؛ لذا بناهاي ناپايدار يكي از تهديدهايي است كه تاب آوري شهر تهران را به صورت جدي زير سئوال برده است.

وي با اشاره به موضوع توليد مسكن در شهر تهران، اظهار داشت: بر مبناي آمار اعلام شده در سال ۱۳۹۵، شهر تهران، بيش از ۳۰۰ هزار واحد مسكوني خالي دارد، اين در حاليست كه تعداد قابل توجهي از ساكنين آن فاقد مسكن مناسب هستند.

گلپايگاني مي‌گويد كه توان خريد مسكن در تهران بسيار كاهش پيدا كرده و بايد گفت كه استان تهران بدترين استان كشور، از نظر توان خريد مسكن است.

توليد مسكن تهران

معاون شهرسازي و معماري شهردار تهران با بيان اينكه بيش از ۸۰ درصد جمعيت ساكن در استان تهران امكان خريد مسكن ندارند، گفت: توان مالي خانوارهاي تهراني در بخش تقاضاي مسكن به شدت كاهش پيدا كرده كه اين موضوع منجر به مهاجرت از شهر تهران و دوقطبي شدن محلات و تقسيم آن به محله هاي فقرا و اغنيا شده و اين يك مسئله جدي است.

نوسازي بافت فرسوده براي توليد مسكن

بر اساس گفته وي، از طرفي نوسازي هر هكتار بافت فرسوده حدود ۱۳۶ ميليارد تومان هزينه مي‌برد. از طرف ديگر ۵۰ درصد اين مبلغ، صرف نوسازي املاك و ۵۰ درصد آن براي تأمين خدمات هزينه مي شود.

او اضافه كرد: همچنين حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هكتار زمين رها شده و ناكارآمد در شهر تهران وجود دارد.
وي با اشاره به رويكرد شهرداري تهران براي استفاده از ظرفيت هاي قانون جهش توليد مسكن، گفت: با توجه به اين رويكرد، ما در تلاشيم كه با توان هرچه بيشتر به سمت مقاوم سازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده حركت كنيم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.