قيمت فروش پشت بام تهران متري چند؟

ماجراي پشت بام فروشي در تهران سال هاست كه مطرح شده است و اين موضوع در برخي از مناطق تهران پررنگ تر است.

فروش پشت بام تهران

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، خبرها حاكي از فروش پشت بام تهران است به نوعي كه در برخي محلات تهران پشت بام‌ها فروخته مي شود و ساخت و سازهاي غيرقانوني شبانه صورت مي‌گيرد.

هر چند مسئولان در دوره‌هاي قبل اعلام كردند با اين موضوع برخورد مي‌كنند اما همچنان مشكل به قوت خود باقي است.

ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران در اينباره مي‌گويد: نه در اقصي نقاط كشور، بلكه در مركز تهران؛ در محله قديمي و فراموش شده شميران نو، همسايه لويزان، مردماني هستند كه صدايشان شنيده نمي‌شود.

اماني افزود: ۵۰ سال است مشكل ثبت و سند مسكوني مردم را حل نكرده‌ايم و همزمان اجازه تخريب و نوسازي نمي دهيم و مردم را مجبور مي‌كنيم كه از روي اضطرار خانه‌هاي خود را تخريب كنند و زمينه را براي سوء استفاده سوداگران و دلالان فراهم مي‌كنيم.

مظنه قيمت فروش پشت بام تهران چقدر است؟

وي تصريح كرد: از فروش پشت بام تهران و زيرزمين‌فروشي گرفته تا خانه هاي چندمالكي، يكي مالك پشت بام، ديگري مالك زير پله و آن ديگري مالك زيرزمين است و برخي فروشندگان، پشت بام، راهرو، زمين و حياط را جداگانه مي فروشند.

كاوه حاج علي اكبري مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت: در برخي از محلات تهران كه زمين كم است روش هاي جديدي مثل پشت بام فروشي ايجاد شده است و اين كار در گلابدره و شميران نو بيشتر انجام مي شود.

وي ادامه داد: در شميران نو مالكان پشت بام خانه هاي خودرا واگذار مي كنند و شبانه ساخت و ساز انجام مي شود و اين روند ادامه دارد.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران اضافه كرد: يك ساختمان ۱۰ سال پيش يك طبقه بوده و الان چهار طبقه شده است و ساختمان‌هايي هستند كه فاقد حداقل استانداردها و دوام ايمني هستند.

در گرانترين منطقه تهران محله اي وجود دارد كه پشت بام را متري ۱۰ ميليون تومان مي فروشند تا يك واحد فرسوده طبقاتي ايجاد كنند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «شرايط واحدهاي مسكوني در جنوب اصفهان» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.